BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

06 May 2012

Tak Terjawab, Tapi Kona Kot Lain

Salam.. Kita tinggal cerita aku pi ke luar negara tu.. Kerja dah setel. Laporan dah table. Gaduh pon dah kaw2 dalam dewan. So kira halal laaa part aku pi Copenhagen tu.. Hehehe (sebenarnya malas nak upload gambaq)..

La ni musim nak pilihan raya dah. Masing2 pakat sakan berkempen, jatuh-menjatuh sama lain. Dari isu sebesar2 hal sampai isu makan "aiskrim".. La ni xkira dah benda halal haram.. Masing2 berkempen sampai ke titisan darah terakhir. Nak menang punya pasai.

Bila berbangkit sesuatu isu, aku suka ambik tau apa isunya. Kawan yang tuduh ni akan kata isu serta alasan2 depa. Kawan yang terkena taik di muka plak akan counter apa tuduhan yang lawan kata. Di samping kutuk lebih kurang, depa akan bagi fakta untuk counter. Dari situ, kita boleh menilai kebolehan depa ni sebagai pemimpin. Adakah depa ni kaki pusing, kaki lurus, ka Kaki Bukit ja.. Hehehe..

Tapi amat membosankan bila kita dengar ayat2 sinis daripada pihak lawan bila musuh depa keluarkan isu dengan fakta2 yg lengkap. "Alaaa.. Dia tu cakap memang kemaih. Kita kenal dia tuu dulu.. Time dia dengan kita, apa yang dia tak kata pasal pembangkang!!".. Tu kalo UMNO totok la.. Begitu jugak halnya dengan pembangkang yang tak abeh2 menyumpah seranah Ezam Mohd Nor, Zulkifli Noordin & the froggy gang...

Ayat "kita kenal dia dulu" tak mampu menjawab persoalan2 yang depa bangkitkan kepada orang ramai. Dengan jaja ayat tu, mudah sangat laaa nak berkempen.. Mesti parti politik tak pening kepala nak buat hujah. Kalau orang cakap pasal pemansuhan PTPTN, jawapan "kita kenal dia dulu" takdak langsung nilai jawapan untuk kita buat perbandingan. Tu nilai orang yang tak reti nak menjawab, tapi buat2 pandai!! Sudahnya, jadi la cerita aiskrim, tanggang, tak dapat projek golf, kawteam dapat duit utk tarik balik petisyen pilihan raya.. :p

Sebab tu, orang politik yang bagus dalam hujah ni kita kena ambil perhatian. Kita ada KJ, Abdul Rahman Dahlan (dalam BN, selain beberapa orang Menteri & Timbalannya, aku tak nampak laaa ada yang boleh hujah best macam depa!!). Pembangkang kita ada Saifuddin, Rafizi, Husam Musa & 2-3 nama lagi. Terasa macam ada ilmu laa sikit kalo dengar pandangan2 depa.

Tapi, kita masih perlu orang2 kartun macam yang ada di dalam Dewan la ni... Kalo serius sangat pon mengantuk gak dalam Dewan nanti kan!! Hehehehe...


Aku akan sentiasa ingat peristiwa ni.. Berapa punya dekat aku di bawah tu dengan sedara Permatang Pauh & Gombak.. Boleh kena lempaq buku laa weh... Huhuhu.. :p (ni bukan gambar den ambik nooo!)

0 comments: