BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

03 February 2011

Hal Dating...

Salam sumer... Semalam adalah hari cuti aku & ET. Mcm bese, agenda banyak sangat semalam nih... Tapi yg pastinya aku & ET yg keluar berdua, bermaksud pi dating laaa noooo... : )

Ni la rupa klinik tu.. betui2 dalam kawasan pekan cina!!

Agenda pertama lepas hantar Dania pi umah baby sitter dia, pekena bf laaa dulu... Lepas bf, aku ke Klinik Kesihatan Jinjang utk wat check gigi, scaling pape yg patut.. Ahhha.. pasai apa sampai ke Jinjang?? Bukan ke banyak lagi klinik terdekat yg ada.... Kat Klinik Pergigian Jinjang, kebetulannya kawan aku keje kat sana. Kawan sekolah Sains Selangor dulu... Ikutkan sama jek. Tetap kena wat appointment. Tapi dah kawan punya pasal, xla lama sangat aku tunggu turn... Tapi appointment nooo.. jangan kata aku terjah ja. :p. Register RM1. Scaling & polish gigi RM 4. Jumlah RM 5. Peeehhh... Apa ada hal!! Kalo pi klinik swasta sah2 dah kena RM 50-60. Huhuhu... Pernah pi sekali klinik swasta... Dia tampal & scaling gigi.. Tapi dia wat lembut sangat, xberasa apa2 pun... Tapi bila balik xrasa beza pun... Kali ni, kawan aku wat mmg laa ngilu & sakit sket, tapi bezanya aku rasa gigi licin sket.... Hehehe... Ayah pun cakap, "kalau pi xsakit, xpuas pasal xbersih sangat!!" :p. betui laaa tu... Setuju!! Yang paling penting, Kerajaan ada kemudahan, aku guna jek laaa... Aku pun bukan berduit sangat nak pi klinik swasta manjang!!


Gambar daripada http://kyspeaks.com

Agenda kedua, melawat IKEA. Saja jek melawat.. Bukan beli barang pa pun... Agenda cuma nak pekena meatball dgn salmon... hahaha.. yg lain tu sampingan ja... Kat IKEA Food Court tu, lps makan, kita bersihkan meja & bawak pinggan2 kita dgn tray ke tmpt yg disediakan. Jadinya meja tu bersih jek la... Penjaga kebersihan laa plak kita... Pasai apa kat IKEA kita leh disiplin kebersihan, tapi datang KFC kita xwat macam tu, clear sisa makanan & buang dlm tmpt yg disediakan??!!



Uiii.. jed mahai gak ooo... siap la duit... :p (gambar dari http://range.wordpress.com)

Agenda ketiga, pi MINES. Sebenarnya nak cari netbook utk kakak ipar & beli gelang jed utk mak mertua. Sampai kedai jed (besalaaa, stok kedai2 pengamal feng shui!!), kami dilayan oleh sorang aunty yg agak rugged (rambut kaler2 merah gitu)... Sembang punya sembang, dia nie orang Jerantut, Pahang. Bila kami cakap nak beli jed utk mak ET, dia mula bukak cerita panjang, cerita sejarah zaman China, citer diamond la, gem stone, crystal, sampai laaa ke batu jed nih. Last sekali dia bukak buku feng shui dia, ada api, tanah, air semua tu la... Dia tanya kami, xnak try pilih batu ikut feng shui ka? "ini bukan kait mengait dgn agama, ini lebih kepada menilai aura kita mana yg sesuai!!"... Huhuhu.. kami senyum ja... Cuma dia xtau & aku pun xambik langkah utk explain, walaupun feng shui bukan satu pengamalan agama, tapi dalam Islam, kita wajib mempercayai qada' dan qadar & tidak memerlukan feng shui utk meramal apa yg akan berlaku di masa depan. Tapi aku pun xla sure, feng shui ni sebetulnya boleh ka tidak dlm Islam. Tapi yg penting, dia jamu kami limau.. hehehe... Jam kul 5 ptg, kedai dah mula tutup pasal ramai Cina nak celebrate pesta makan besar diorang petang tu. Boleh kata tinggal xbanyak kedai yang bukak sampai malam. Punya laa ramai orang Cina yang meniaga kan...

Lps tu, aku amik Dania, & saja aku pi berjalan kat PKNS Shah Alam. Tengok2 buku sket. Kat sini OK. Nak rasa suasana orang meniaga tak dipengaruhi Tahun Baru Cina, mai laaa ke PKNS nie... Ada la kedai yang tutup. Tapi meriah semacam ja... Cuma agak kantoi bila aku pi KFC. Bayangkan servis macam cipan.. Sikit punya lambat nak serve sorang customer... Dgn ayam xcukup, nak makan twister, xwat plak time perayaan, sos abeh.... aiiiii!!! KFC nie, bukan ke bawah orang Melayu... Xkan hangpa pun cuti gak tahun baru cina nih!! Tapi makan tetap makan... Dah memang tu rezeki aku.. Watpa nak merungut kan.. huhuhu...

Kpd kawan2 berbangsa Cina, happy new year & Gong Xi Fa Cai....!! : )

0 comments: